• تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ 
برگزاری اولین دوره كارگاه طرحواره یا تله های زندگی/ همكاری فرهنگسرای فشم با عضو بین المللی طرحواره درمانی
کارگاه طرحواره یکی از جدید ترین دوره هایی است که به همت واحد فرهنگی شهرداری و فرهنگسرای فشم با بهره گیری از استاد بین المللی طرحواره درمانی برگزار می شود.

برای اینکه بیشتر با مفهوم دوره طرحواره یا تله ها آشنا شویم مصاحبه کوتاهی با صالحی مدیر فرهنگسرای فشم داشتیم. آنچه در ادامه می آید حاصل گفتگویی است که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

۱-کارگاه طرحواره چیست، لطفا مفهوم آن را تشریح بفرمایید.

کارگاه طرحواره به شناخت تله های زندگی و تکنیک های کاربردی برای شناسایی الگوهای مخربی که منشا آن کودکی است می‌پردازد. الگوهای ناکارآمد در دوران کودکی باعث بروز مشکلاتی در بزرگسالی می‌شود که ممکن است در روابط افراد اختلالاتی ایجاد کند.

شناخت این تله ها و بکارگیری ابزارهایی که منجر به تغییر مثبت در روابط بین فردی و شغلی میشود، از اهداف این کارگاه می باشد. اولین دوره این کارگاه را برای مدرسین فرهنگسرا که با گروه ها و اقشار گوناگون جامعه و سنین مختلف در ارتباط هستند به منظور آموزش بهتر به هنرجویان برگزار شد.

۲- این دوره به چه صورت و چه زمانی برگزار می شود؟  

کلاسها در ۱۲ جلسه ۱ ساعته و به صورت مجازی برگزار می‌شود که آموزش تکنیک ها و بررسی کتاب منبع از محور های آن است. منبع معرفی شده در این کارگاه کتاب "زندگی خود را دوباره بیافرینید" نوشته جفری یانگ است که به معرفی تله ها و راه های مقابله با آن می‌پردازد.

۳-این دوره توسط چه‌کسی برگزار می شود؟

کارگاه توسط فرهنگسرای فشم و با تدریس خانم مرجان پلویی روانشناس،عضو سازمان نظام روانشناسی و عضو بین المللی طرحواره درمانی برگزار می شود.

4- چه زمانی برای شهروندان امکان شرکت وجود دارد؟

پس از برنامه ریزی، کلاسها از طریق فراخوان اطلاع رسانی می شود و پس از ثبت نام و رسیدن به حد نصاب برگزار خواهد شد. محتوا و مطالبی که در این کارگاه عنوان می‌شود برای عموم مردم قابل استفاده است، چراکه وقتی فرد تله های زندگی خودش را بتواند تشخیص دهد و راه های مقابله با آن را آموزش ببیند که کمک زیادی به خودش و اطرافیانش در روابط بین فردی می کند.

از آن گذشته این کارگاه برای والدین خصوصا مادران که وظیفه تربیت فرزندان را به عهده دارند و همچنین معلمین و مدرسان آموزشی که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند،مناسب میباشد. طریقه صحیح رفتار با کودک می‌تواند آینده بهتری را برای فرد بوجود بیاورد و خودیاری چه برای مادران چه برای معلمان لازم و ضروری است.

شناسایی نقاط ضعف و قوت و تقویت روابط اجتماعی و شغلی از اهداف اصلی دوره طرحواره می باشد‌. به کارگیری تکنیک هایی که در این دوره آموزش داده می شود،فرد میتواند کودک شاد خود را فعال و بزرگسال سالم خود را تنومند کند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0